Hvem er vi

Kære forældre
Velkommen til Børnehuset Buldervang, vi glæder os meget til at samarbejde med jer.
Børnehuset Buldervang er en del af område Midt under Kalundborg Kommune.
Du kan læse mere om område Midt, ved at klikke på dette link. (åbner i samme vindue)

Børnehuset Buldervang er et integreret dagtilbud 0 til 6 år, vi er normeret til 24 vuggestuebørn og 66 børnehavebørn. Herudover er vi et ressourcedagtilbud, hvor der er indskrevet 4 børn der for en periode, har brug for ekstra ressourcer. Vores børnegrupper er sammensat af flere kulturelle folkeslag og børn fra alle sociale grupper. Vi har aldersopdelte grupper, så børnene følger hinanden, igennem deres børneliv i Buldervang frem til skolestart.

Vores kerne-opgave er ”Børn der kan mestre livet” og som kan udvikle sig i trygge og omsorgsfulde rammer. Dette opnår vi ved at arbejde med vores praksis med udgangspunkt i den styrkede læreplaner, at barndommen har en værdi i sig selv og ikke mindst, i samarbejde med jer forældre.

Velkommen til Børnehuset Buldervang

Børn vinker

Børnehuset består af
Vuggestuen Solstrålen, som består af 2 grupper børn:

• De små solstråler, som er modtagelsesstuen for de helt små børn som starter
  • De store solstråler er den ældste vuggestuegruppe.

Pædagog hjælper vuggestuebarn med gåvogn  Vuggestuebarn leger køkken

Børnehaven

Vi deler børnene op efter nærmeste udviklingszone, aldersspænder er ca. på 18 mdr. i en gruppe. Personalet følger børnene, det betyder at grupperne skiftes til at være de små, mellem og de store.

Vores Børnehave er inddelt i tre grupper Stjernerne, Astronauterne og Satellitten:

• en overgangsstue fra vuggestue/dagpleje til børnehave. Børnene er 3 år, når de starter her.
    Særligt i fokus er; At barnet lærer at blive selvhjulpen og sproglig stimulering.

• en mellemgruppen  cirka 4 år.
    Fokus rettes mod omverdenen, vi tager mere ud af huset, de sociale lege bliver centrale. Rollelege og venskaber har særlig fokus og sproget udvikles og nuanceres til at indså i forskellige relationer.

• de ældste børn og førskolegruppen.
    Særligt i fokus er selvstændighed, at barnet tør lære, dannelse, omverden og sprog/skriftsprog.

Pige maler på papmache  Pige giver thumbs-up med maling over det hele

Vores mål og primære opgave er at skabe:

• Leg og læring
  • Sprogstimulering
  • Krop og bevægelse er en naturlig del af hverdagen
  • Personlig mestring og sociale kompetencer via de stærke børnefællesskaber
  • Dannelse for livet, omverden, natur og kultur forståelse